J-electric-Szalai János EV.

Általános Szerződési Feltételek

1, Az ÁSZF célja és hatálya

 

Az itt rögzített általános szerződési feltételeket a J-electric- Szalai János EV. , székhely és levelezési cím: 2461 Tárnok Fő utca 16. adószám: 59356420-2-33; képviseli: Szalai János ügyvezető, a továbbiakban: J-electric ] az általa nyújtott bármely szolgáltatásainak – fogyasztónak nem minősülő ügyfelek által – történő igénybe vételére vonatkozó vállalkozási szerződések megkötése céljából, ezen szerződések megkötése előtt előre határozta meg, kifejezetten abból a célból, hogy az ÁSzF-nek a szerződő felek által történő megismerése és elfogadása után ezen általános szerződési feltételek az egyes szerződések részévé váljanak. A megrendeléssel a megrendelő a jelen ÁSzF-et – amely az J-electric szolgáltatásai nyújtása során használt szerződési feltételeinek teljes változata – elfogadja és a szerződés elválaszthatatlan részének tekinti. Az ÁSzF az J-electic által nyújtott szolgáltatások vonatkozásában az ezen szolgáltatások igénybevétele során a szerződő felek között keletkező jogokat és kötelezettségeket szabályozza, hatálya – eltérő megállapodás hiányában – kiterjed az J-electric-re mint Szolgáltatóra, valamint a vele a szolgáltatás igénybevételére vonatkozóan jogviszonyba kerülő valamennyi Megrendelőre. E-mail útján történő megrendelés esetén az ajánlat mellékleteként megküldött ÁSZF-et a megrendelő az ajánlat elfogadásával fogadja el és igazolja vissza. Megrendelő olyan írásos vagy szóbeli utasítása, amely ellentmond jelen ÁSzF bármely rendelkezésének, azt a J-electric   kifejezetten nem fogadja el, mint egyedileg megtárgyalt szerződéses feltételt, úgy az ellentmondó feltételként nem válik a létrejövő szerződés részévé.

2, Elutasítási jog

A J-electric részére elküldött vizsgált eszköz javítható , az ügyfél ajánlatot kap a javításról és vagy csere eszköz beszerzéséről.  Abban az esetben, ha az ügyfél elutasítja a javítási vagy beszerzési ajánlatot, köteles megtéríteni a J-electric részére bevizsgálási és szállítási költségeket. Amennyiben a J-electic által vizsgált eszközről megállapítja, hogy javításra nem lehetséges, abban az esetben megpróbál csere eszközt vagy helyettesítő eszközt beszerezni az ügyfél részére. Amennyiben a ügyfél eszközt küldött az J-electric részére javításra vagy beszerzéscímén  a J-electric e-mailben tájékoztatja az ügyfelet a folyamatról és költségekről. Amennyiben a nem javítható eszköz visszaszálítását az ügyfél nem kéri  e-mailban nyolc napon belül, a J-electric-nek joga van az eszköz megsemmisitésére.

3, Szállítás; Kárveszély átszállása; Cseretermék szállítása

 Az eszköz szállítása a megállapított szállítási határidőre („Szállítási határidő”). Részleges szállítás alapvetően engedélyezett, amennyiben az a szerződő felek valamelyikétől nem elvárhatatlan. A szállítási idő megfelelően meghosszabbodik olyan előre nem látható esemény esetén, amely a J-electric akaratelhatározásán és befolyásán kívül esik, valamint vis major és bérharc esetén. Ha a szerződés teljesítése ezáltal részben vagy egészen lehetetlenül, akkor megszűnnek a szerződési és szállítói kötelezettségek. Az ügyfél ebben az esetben haladéktalanul értesítést kap. Az ügyfél késedelem vagy nem teljesítés miatti kártérítési igénye kizárásra kerül, amennyiben nem kerül igazolásra a szándékosság vagy súlyos hanyagság. Amennyiben azügyfél egy korábbi szállítás kifizetésével késedelembe esett, a J-electric anélkül jogosult visszatartani az áruszállítást, hogy köteles lenne az esetleg keletkező kár megtérítésére. Amennyiben a J-electric csereterméket küld az ügyfél részére a  meghibásodott terméke helyett, az ügyfél köteles a meghibásodott eszközt a cseretermék átvételét követő 8 naptári napon belül saját költségén megküldeni a J-electric részére (átengedés). Amennyiben az ügyfél nem tartja be ezt a határidőt a meghibásodott eszköz nem javítható meg, az ügyfél köteles a J-electric részére megtéríteni a leszállított eszköz új árát / pótalkatrész árát. Amennyiben az ügyfél visszaküldi a J-electric-nek a felesleges részegységeket, köteles maga viselni az ennek során keletkező szállítási költségeket. A felesleges árukat az áru átvételét követő nyolc (8) naptári napon belül vissza kell küldeni a J-electric-nek, különben kizárásra kerül a visszaküldés. A szavatosságvállalás keretében az ügyfél  köteles viselni a keletkező be- és visszaküldési költségeket. Szavatosság esetén a J-electric viseli a vevőhöz történő szállítás költségeit (kivéve az expressz költségeket). A vevő viseli a J-electric-hez történő szállítás költségeit (visszaszállítási költségek). Nem lehetséges szállítmányozó J-electric által történő megbízása a visszaszállításhoz.

4, Paraméterkészletek; Beállítások; Normál beállítás; Backup-adatbiztosítás

 A J-electric az ügyfél részére a kiszállított eszközt a termékek mindenkori alapbeállítására vizsgálat előtt visszaállítja. Ha az ügyfél visszakapja az eszközt, az ügyfél által az eszközön végrehajtott beállítások/paraméterkészletek már nem állnak rendelkezésre. Az ügyfél köteles az eszközt – főként annak beállításait/paraméterkészleteit, valamint újra bevitt, ügyfélspecifikus adatok esetén ezek helyességét megvizsgálni, hogy a vevő által szándékolt használatra megfelelően vannak-e beállítva. Ha az ügyfél elmulasztja ezt a kötelezettséget, a 7.9 pontban leírt eset áll fenn. Ha az ügyfél adatmentést (backup), továbbá visszaállítást kér a mentett adatok visszatöltése (restore) formájában, az adatmentési szolgáltatás díjköteles. A J-electric nem vállal szavatosságot az ügyfél így elmentett adatállományára, és nem vállal felelősséget az ühyfél tulajdonában lévő adatok helyreállítása során keletkező káraiért.

5, Esedékesség; Fizetési feltételek; Áremelés; Beszámítás

 A fizetési feltételek a J-electric javításra, vagy egyébb szolgáltatásra irányuló írásos ajánlatában kerülnek meghatározásra, amely feltételeket az ügyfél, az ajánlat elfogadásával szintén elfogad. Eltérő megállapodás hiányában a fizetési határidőt az ajánlat megrendelő általi, írásos formában (ide értve az e-mail útján történt visszajelzést is) történő elfogadását követően kiállított díjbekérő, vagy számla tartalmazza. Ez eltérő, egyéni fizetési megállapodás fennállása esetén nem érvényes. Az ügyfél fizetési késedelme esetén a J-electic jogosult a mindenkori jegybanki alapkamat kétszeresét mint késedelmi kamatot felszámítani. Ügyfél elfogadja azt is, hogy megfizeti határidőben nem teljesített számlák behajtásával kapcsolatban a J-electric felmerült költségeit, de legalább a számla bruttó értéke 12%-nak megfelelő̋ összeget. A J-electric fenntartja nagyobb összegű késedelem érvényesítésének jogát. Késedelmes fizetés esetén fizetési emlékeztetőt küldünk, melynek költségét a 2016. évi IX. törvény 3. §. szerint előírt 40,-EUR behajtási költségátalányt számítunk fel. Amennyiben a megrendelő előzetesen köteles a J-electric részére fizetni, a J-electric mindaddig nem kerül késedelembe szolgáltatása elvégzésével, amíg az ügyfél nem teljesíti fizetési kötelezettségét. A kifizetés attól a naptól kezdve tekinthető teljesítettnek, amelyen a J-electric ténylegesen megkapja vagy a bankszámlájára beérkezik. Az eszköz mindaddig a J-electric tulajdonában marad, amíg  kifizetésre nem kerül a kiszámlázott összeg.

Eltérő megállapodás hiányában a javítást, vagy egyéb szolgáltatást igénylő ügyfél a szolgáltatás tervezett ellenértékét előre köteles megfizetni, majd a szolgáltatás elvégzését követően, a szolgáltatás végleges díjának ismeretében a felek kötelesek egymással elszámolni, az előre fizetés összegét kiegészíteni, vagy abból visszafizetést eszközölni.  Ügyfél elfogadja azt, hogy a J-electric a munka megkezdésére, elvégzésére csak és kizárólag a díjbekérőben, vagy számlában foglalt vállalkozási díj megfizetését (pénztári befizetését, vagy az J-electric bankszámláján történt jóváírását) követően köteles.

Fizetőképesség; Fizetés megtagadása

Ha az ügyfél létrejött szerződés megkötése után derül ki, hogy az ügyfél nem tud megfelelő szavatosságot adni fizetőképességére a J-electric-nek joga van megtagadni az eszköz leszállítását mindaddig, amíg az ügyfél el nem indítja az áru kifizetését vagy nem ad biztosítékot a termék kifizetésére. Ha a kifizetés vagy a biztosíték adása nem történik meg a J-electric által meghatározott méltányos határidőn belül, a J-electric-nek joga van elállni a megrendeléstől.

Átalánydíjas költségtérítés

Ha a vevő késedelembe esik az átvétellel, vagy visszavonhatatlanul és végérvényesen megtagadja teljesítését, köteles az ár 35%-át kitevő kártérítést fizetni a J-electric részére. Az ügyfélnek joga van igazolni azt, hogy nem vagy csak csekély mértékű kár keletkezett. A J-electric-nek joga van nagyobb és/vagy további kárt igazolni.

6, Diagnosztikai intézkedések; Átvétel; Szavatosság; Elévülés

 A törvény által előírt szavatosság keretében a J-electric köteles betartani a technika általános szabályait a szerződésben megállapított teljesítések tekintetében. A J-electric nem vállal ezen túlmenő kötelezettséget, hogy dokumentálja az összes termék-, ill. rendszerhibát és -eltérést, valamint azt a megbízás végrehajtása során megfelelően figyelembe vegye. A szerződés tárgya mentes minden hiányosságtól, ha az a megállapodott tulajdonsággal rendelkezik. Amennyiben nem jön létre megállapodás a szerződési tárgyak jellemzőiről, a szerződés tárgya akkor tekinthető hibamentesnek, ha alkalmas az ügyfél által előirányzott célra és olyan jellemzőkkel rendelkezik, amelyek az azonos fajtájú szerződési tárgyaknál szokásosak. A hiányosság fennállására irányadó időpont kizárólag a szerződés tárgyainak a kárveszély átszálláskor érvényes állapota.

Az ügyfél köteles az IEM részére minden hiányosságot és hibás funkciót („Hibajelentés”) írásban megküldeni, és az J-electric-et segíteni a hiba elemzése és a hiányosság megszüntetése során. Ha a hibaüzenet nem felel meg az előírásoknak vagy nem elégséges a hiba leírása, az J-electric-nek joga van a hiba feltárását diagnosztikai eszközökkel elvégezni és az eszközön diagnosztikai tesztek végzésére előírt óvatosság mellett üzembe helyezni, feltéve, hogy az ügyfél nem emelt szót kifejezetten és írásban ezen eljárásmód ellen. Az ügyfél viseli a bizonyítási terhet a kárveszély átszállása körében felmerült dologi hiányosságok esetén; mindenekelőtt a szerződéses tárgyak tulajdonátszállásának kockázatát az ügyfél által előirányzott felhasználási cél, továbbá a más komponensekkel vagy rendszerekkel fennálló kompatibilitás szempontjából.

Hibadiagnosztikai intézkedések az J-electric-hez beszállított termékeknél alapvetően a J-electric-nél üzemelő diagnosztikai eszközökkel történnek a J-electric telephelyén. A J-electric nem vállal felelősséget az ügyfél vagy harmadik fél szakszerűtlen változtatásaiért és más intézkedéseiért.

6.1 Ha az ügyfél hibadiagnózist kér helyszíni szervizszolgáltatással („helyszíni szervizszolgáltatás”), akkor ennek megfelelően kell az J-electric-nél megadni a megrendelést külön megállapodás után és a helyszíni javítás előtt. Az ehhez rendelkezésre álló, „műszaki dokumentáció” című űrlapot a vevőnek minden esetben maradéktalanul kitöltve át kell adni az J-electric-nek a szervizelési munka megkezdése előtt. A dokumentumot telefonon történő kérésre megkapja. Értékesítési munkatársaik ezzel kapcsolatban támogatást nyújtanak Önnek. A szervizszolgáltatás mindenekelőtt gépek, berendezések javítását, átépítését, nagyjavítását, üzembe helyezését, karbantartó és helyreállító munkáit, átszerelését, továbbá készülékek cseréjét tartalmazza. Az ügyfél köteles a megállapított szolgáltatás elvégzéséhez szükséges összes közreműködési szolgáltatását idejében és a J-electric számára díjmentesen elvégezni. A szervizszolgáltatás befejezése és az esetleg betervezett helyszíni kipróbálás után az ügyfél köteles az átvételre. Ha az ügyfél nem teljesíti a 6.1 pont 1. bekezdés szerinti utasítást, akkor a diagnózissal esetleg okozott további károk és elhárításuk az ügyfelet  terheli. Az ügyfél viseli a helyszíni szervizszolgáltatás költségeit. A szervizszolgáltatások ügyfél által okozott késedelme esetén a résztvevő dolgozók várakozási idejét és – amennyiben szükséges – újboli kiszállásának költségeit és/vagy további szállásköltségét az ügyfélnek kell viselnie. Egyebekben mindenfajta szervizmunkára az általános szervizfeltételek vonatkoznak.

6.2 Az ügyfél köteles az eszköz esetleges látható hiányosságait a szállítás vagy a szolgáltatás beérkezése után azonnal megvizsgálni és haladéktalanul, de legkésőbb 24 órán belül azt J-electric részére írásban bejelenteni. A számítás szempontjából irányadó a szállítás időpontja és a reklamáció J-electric-hez történő beérkezése. Ha a hiba később jelentkezik az ügyfél azonos módon köteles a hibát a J-electric részére haladéktalanul jelenteni. Rejtett hiba esetén az ügyfelet terheli a bizonyítás kötelezettsége aziránt, hogy a hiányosság valóban nem volt korábban megállapítható és a kockázatviselés átszállása idején is megvolt. Egyebekben a termék engedélyezettnek tekintendő.

6.3 Ha a termék már a kockázatviselés J-electric-ről ügyfélre átszállása idején is hibát mutatott, az J-electric-nek joga van a hibát utójavítás keretében megszüntetni. További szavatossági jogok csak akkor illetik meg a vevőt, ha a J-electric a hibát nem szünteti meg méltányos határidőn belül vagy sikertelen marad, vagy nem feltételezhető vagy lehetetlenné válna a javítás elvégzése, vagy az J-electric elutasítja az utójavítást. Ha a hiányosság nem állapítható meg az utójavítás megkísérlése közben vagy későbbi időpontban, vagy a vevő felelősségi körébe tartozik, akkor a vevő viseli a J-electric által elvégzett felülvizsgálati és utójavítási költségeket az aktuális, általánosan érvényes tarifadíjszabás szerinti árlista alapján. A szavatossági igények csak a hiányosságot tartalmazó részegységre érvényesek. A fent rögzítettek egyidejűleg megfelelően érvényesek olyan hiányosságra is, amely a veszély átszállása után és a szavatossági határidő után keletkezik.

6.4 Az ügyfélnek a J-electric vagy a szavatosságra köteles harmadik fél részére 22 munkanapos alkalmat kell adnia a szavatossági munkák elvégzésére. A vevő az ilyen munkák önálló végzésére a J-electric engedélyével jogosult. Az utólagos teljesítéshez szükséges ráfordításokat a J-electric viseli olyan mértékben, amelynek megfelelő arányban kell állnia a kifogástalan állapotú dolog értékével, a hiba jelentőségével és/vagy azzal a lehetőséggel, hogy más módon utólagos teljesítéshez jusson; az ezen túlmenő költségeket az ügyfél viseli.

6.5 A J-electric nem felel olyan üzemzavaráért és káraiért, amelyeket az ügyfél vagy harmadik személy általi, nem szakszerű alkalmazás vagy kezelés, hibás szerelés, ill. javítás, más rendszerekkel vagy modulokkal fennálló kompatibilitás hiánya, szokásos elhasználódás, kezelési hiba vagy elhanyagolás okoz, valamint az ügyfél vagy harmadik személy által szakszerűtlenül, vagy a J-electric engedélye nélkül végzett módosítás vagy javítási munkák következményeiért.

6.6 A hiba fennállása miatti igények tizenkettő (12) hónap elteltével elévülnek, amennyiben nem született más megállapodás az egyes esetben bizonylat bemutatása útján. A „Tisztítás és átvizsgálás” szolgáltatástípusra nincs garancia. A kellékszavatosság elévülési idejének számítása a dolog leszállításával vagy az elszállításra kész állapot J-electric-nél történő közlésével legkésőbb a eszköz elszállítását vagy az eszköz átvételét követő két napon belül kezdődik. Az elévülési idő számítását az utólagos teljesítés időtartamához szükséges idő nem gátolja és nem szakítja meg. Számítása nem kezdődik újra. Kizárásra kerül az ezen túlmenő felelősségvállalás, főként olyan károk esetén, amelyek nem magában a szállított áruban keletkeztek, amennyiben nem igazolható szándékosság, durva hanyagság vagy lényeges szerződéses kötelezettségek megsértése.

6.7 A szavatosság érvényesítése csak a J-electric telephelyén érvényesíthető. Az eszköz szállításáról az ügyfélnek kell gondoskodnia J-electric nem kötelezhető.

7, Helyszíni munkavégzés

 7.1. Bármely helyszíni munkavégzés, beüzemelés, további berendezések vizsgálata – amennyiben nem képezi az alap javítási ajánlat részét – külön megállapodás tárgyát képezi, sem többlet-, sem pedig pótmunkaként nem értelmezhető̋. A helyszíni munkavégzés befejeztével a munkalap aláírását és átadását követő̋en a helyszíni munkavégzésre vonatkozó bármely kifogás, vagy ügyfél igény érvényesítése esetén a bizonyítás az ügyfelet terheli.

7.2. Helyszíni munkavégzés esetén az ügyfél köteles a munkaterületet az J-electric munkatársainak munkavégzésre alkalmas állapotban átadni és a munka zavartalanságáról gondoskodni.

7.3. Helyszíni munkavégzés esetén az ügyfél köteles az J-electric rendelkezésére bocsátani minden szükséges speciális felszerelést, információt és technikai segítségnyújtást a műszaki, illetve az esetleges hibakeresési és javítási munkákhoz.

7.4. Helyszíni munkavégzés esetén az ügyfél köteles az J-electric rendelkezésére bocsátani egy szakszerű̋ gépkezelő̋i feladatokra képesített műszaki munkatársat, aki a J-electric részére a helyszíni munkák megkezdését megelőzően átadja a munkaterületet, átveszi az elvégzett munkát, illetve aláírja a kitöltött munkalapokat. Az ügyfél ezen munkatársa képesítésének, szakértelmének hiányára később nem hivatkozhat.

7.5. Helyszíni munkavégzés esetén a munkalapon rögzítendő̋ felhasznált munkaórák megkezdésének időpontja a J-electric szakemberének az ügyfél székhelyére, fióktelepére, vagy telephelyére történő̋ belépési időpontja, függetlenül attól, hogy a munkaterületet/hibás eszközt, berendezést a ügyfél ténylegesen mely időpontban adta át a J-electric részére. Minden megkezdett óra egész órának számít.

7.6. Helyszíni munkavégzés esetén az ügyfél köteles a helyszínen érvényben lévő̋ munkavédelmi előírásokról az J-electric-et előzetesen tájékoztatni, továbbá köteles a munkaterületen szükséges munkavédelmi eszközök, valamint azügyfél által előírt speciális munkaruházatot J-electric részére biztosítani, ennek elmaradása esetén J-electric fenntartja a jogot arra, hogy megtagadja a munkaterület átvételét, illetve a munkák teljesítését. Amennyiben a J-electric hiányosságokat észlel munkavégzés során észleli, és akként dönt, hogy a további munkák elvégzését megtagadja, a kiszállás díját ebben az esetben is jogosult követelni az ügyféltől, melyet az ügyfél köteles megfizetni.

7.7. Ügyfél köteles a helyszíni munkavégzés során az J-electric munkatársainak szabad hozzáférést biztosítani az összes szükséges energiaforráshoz (villamos energia, sűrített levegő̋ stb.).

7.8. Helyszíni munka esetén az ügyfél felhatalmazza J-electric szakembereit arra, hogy az ügyfél birtokában lévő berendezések bármelyikét a munka elvégzéséhez szükséges mértékig aktiválják, vagy deaktiválják.

7.9. Ügyfél tudomásul veszi, hogy a biztonsági mentések készítése (legyen szó akár az operációs rendszer, akár más felhasználói paraméterekről és beállításokról) a helyszíni munkavégzés esetén is kizárólag az ügyfél feladata, kötelessége és felelőssége.